Longquan Tempel van Groot Mededogen, Utrecht

Ontdek de verborgen schatten

Hoofdpartner

Longquan Tempel van Groot Mededogen, Utrecht

In 2015 werd de boeddhistische Longquan Tempel van Groot Mededogen geopend in de Utrechtse wijk Zuilen. Chinese Nederlanders en boeddhistische nonnen uit China richtten samen deze tempel op in dit voormalige kerkgebouw. Zodra je de gebedszaal binnenstapt, vergeet je even de buitenwereld. Je bent omringd door duizenden kleine goudkleurige beelden van Bodhisattva Guanyin, godheid van de barmhartigheid en het mededogen. Voorin de gebedszaal staan drie grote boeddhabeelden. Een van hen is Shakyamuni Boeddha. Iedere dag worden er in de tempel offers gebracht zoals fruit, wierook en bloemen. Daarom vult een aangename geur altijd de gebedszaal.

Zaterdag t/m donderdag

10.30 - 16.00 uur

Gesloten op

Vrijdag

Kijkkaart

Ontdek de verborgen schatten

De hoogtepunten van de tempel hebben we voor je geselecteerd. Achter elk van deze hoogtepunten schuilt een bijzonder verhaal. Vraag bij je bezoek naar de kijkkaart die je meeneemt langs alle highlights.

De kijkkaart is verkrijgbaar in het Nederlands, Engels en Chinees

Hoe kom je bij de tempel?

Per auto

In de buurt van de tempel zijn verschillende parkeergelegenheden te vinden. Parkeren in de wijk is gratis.

Per OV

Vanaf station Utrecht Centraal kun je met de bus naar de tempel. Plan je reis op 9292.nl.

Adriaan van Bergenstraat 18
3554 VE Utrecht